Physis

Koreografiranje kužnosti

Via Negativa

Na sporedu

23.06.2021, sreda / 19:30 / Tribuna na Velikem odru /

Spletna premiera 9. april 2021

Predstava traja 1 uro 30 minut in nima odmora.

Zamisel Anita Wach, Bojan Jablanovec
Koncept in režija Bojan Jablanovec
Koreografinji Anita Wach, Kristina Aleksova
Avtor glasbe in oblikovalec zvoka Eduardo Raon
Oblikovalec svetlobe Igor Remeta
Kostumografinja Olja Grubić
Izvršna producentka in sodelavka za odnose z javnostjo Sara Horžen
Fotograf Matjaž Rušt
Avtorica video napovednikov Špela Škulj
Producentka Špela Trošt

Uporabljeni so odlomki iz knjige Friedricha Nietzscheja Tako je govoril Zaratustra (prevod Janko Moder).

Uporabljeni odlomki iz glasbenih del
Jacques Offenbach: Peklenski galop iz operete Orfej v podzemlju
Aram Hačaturjan: Ples s sabljami
Jacques Offenbach: Les oiseaux dans la charmille (Les contes d'Hoffmann)
Richard Wagner: Uvertura k operi Tannhäuser
Charles Ives: Centralni park ponoči
Antonín Dvořák: Simfonija št. 9
Olivier Messiaen: Simfonija Turangalila
Dean Kay, Kelly Gordon: That's Life

Gradivo z licenco Creative Commons
Omnisounddesign: Swan_Signet_Honk and Rustle (edited)
Milo: Bergen Ships Msfinmarken_Bergen (edited)
Jared 333: MiloASMR Wheezing (edited)

Izvajalci
Friedrich Nietzsche Grega Zorc
Odvečni Aleksandra Kmetič, Anita Wach, Daniele Tenze, Jernej Škof, Kristina Aleksova, Loup Abramovici, Mitja Lovše, Neža Blažič, Nina Goropečnik, Olja Grubić, Rok Kravanja, Sara Horžen, Timotej Novaković, Tina Habun, Tjaša Črnigoj (Ena Kurtalić), Rea Vogrinčič, Vesna Hauschild, Lena
Glasovi Vokalna skupina Gallina, dirigentka Ana Erčuj

"Država? Kaj je to? Država pravim temu, kjer se počasni samomor vseh - imenuje življenje … Za odvečne je bila iznajdena država! Tam, kjer se neha država, se šele začne človek, ki ni odvečen."
Friedrich Nietzsche

Kužnost ni zgolj medicinski, temveč tudi ideološki fenomen. Bolezni, prepričanja in ideje se širijo v družbenih interakcijah ter razkrivajo moč in nevarnost teles v stiku, pa tudi krhkost družbenih vezi. "Gledališče kot kuga," pravi Antonin Artaud, "sproža konflikte, sprošča moči, osvobaja možnosti." In ogroža, prevprašuje, razpira ustaljene konvencije kulturne hierarhije. Moč gledališča je virulentnost njegovih idej in prepričanj. Država potrebuje ljudi, ki so dovolj šibki, da postanejo odvisni, in dovolj pridni, da ostanejo koristni. Demokracija se je vkopala v katakombe zdravih, odgovornih in normalnih. Ni demokracije za bolezen in umiranje, ni demokracije za vizije upornega duha ali trepetanje šibkega srca - ni demokracije za naravo. Toda narava, čeprav je navajena umirati, ima še vedno dovolj moči, da se upre civiliziranju; in civilizacija, čeprav je pripravljena tvegati vse za lastno samoohranitev, ima še vedno dovolj časa, da ustavi teror dobrih in pravičnih. Physis je posvečen Friedrichu Nietzscheju, ki je 3. januarja 1889 doživel živčni zlom, po letu 1898 pa serijo možganskih kapi, zaradi katerih je utrpel delno paralizo in ni več mogel hoditi in govoriti. Umrl je 25. avgusta 1900 za posledicami pljučnice. Diagnoza njegove duševne bolezni je še vedno predmet medicinskih razprav.

Physis <em>Foto: Matjaž Rušt</em>
Foto: Matjaž Rušt
Physis <em>Foto: Matjaž Rušt</em>
Foto: Matjaž Rušt
Physis <em>Foto: Matjaž Rušt</em>
Foto: Matjaž Rušt
Physis <em>Foto: Matjaž Rušt</em>
Foto: Matjaž Rušt